Poruchy kávovarov a chybové kódy najpredávanejších značiek

Georgina Babinová Téma 19. októbra 2020 2

Ráno nie je nič povzbudzujúcejšie ako vôňa čerstvej kávy – a nič frustrujúcejšie ako pohľad na kávovar, ktorý nefunguje. Našťastie poruchy kávovarov vyžadujú iba základné zručnosti aj nástroje a v ideálnom prípade vás ich odstránením prevedie návod na použitie. Ten však máme vo zvyku “zapatrošiť” a zrazu bezradne stojíme nad odstaveným zdrojom našej každodennej energie. Náš dnešný článok si dal za úlohu prehľadne zoradiť bežné problémy jednotlivých typov kávovarov, možné poruchové hlásenia najobľúbenejších značiek a ponúknuť tipy na ich riešenie.

Poruchy kávovarov podľa typu zariadenia

Niekedy, bez ohľadu na to, ako dobre sa staráte o svoj kávovar, môže dôjsť k jeho poruche. Pravdepodobne aj dôjde. Ideálne fungovanie spotrebiča môže ovplyvniť niekoľko faktorov, od závažných elektrických problémov až po menej závažné, ako sú napríklad usadeniny tvrdej vody, ktoré ovplyvňujú chuť vášho nápoja.

 

➡️ Kapsulové kávovary

Keďže kávovar na kapsuly je jedným z najjednoduchších kávovarov na trhu (z hľadiska technológie), pravdepodobne sa nestretnete s mnohými problémami. Napriek tomu však je asi poslednou vecou, s ktorou by ste sa ráno vedeli vysporiadať je, že váš kávovar bliká a odmieta pracovať. Príčinou blikajúcich svetiel sú však väčšinou bežné problémy, ktoré poľahky odstránite:

  • stroj je v režime odstraňovania vápenatých usadenín – jedným z najbežnejších dôvodov, prečo by kapsulový kávovar mohol blikať je neúmyselné zapnutie procesu odstraňovania vodného kameňa. Ak svetlá blikajú rýchlo a stále blikajú po dlhú dobu, je to pravdepodobne tento prípad a mali by ste postupovať podľa krokov na ukončenie tohto procesu. Tlačidlá, ktoré budú blikať ako indikácia tohto problému, by ste mali držať stlačené niekoľko sekúnd, kým nezaznie zreteľné pípnutie. Keď k tomu dôjde, môžete pustiť tlačidlá a stroj by mal automaticky opustiť režim odstraňovania usadenín. Ak to však nefunguje, problém pramení buď z iného zdroja, alebo sa týka niečoho závažnejšieho, čo by mohlo vyžadovať určitú odbornú pomoc.
  • stroj bliká, aby sa zahrial – kávovar môže blikať, pretože sa iba zahrieva. To sa stane, keď zapojíte zariadenie do siete a náhodou stlačíte ktorékoľvek tlačidlo. Tlačidlá začnú blikať a nezastavia sa, kým sa nedosiahne požadovaná teplota, čo znamená, že by ste mali zvoliť, ktorú veľkosť šálky uprednostňujete a zariadenie začne variť.
  • blokovaná kapsula v stroji – príležitostne sa môže vyskytnúť zablokovanie kapsuly v systéme. Ak k tomu dôjde, stroj nie je schopný prevádzky, a preto upozorňuje pomocou kontrolky. Ak ste vyskúšali predchádzajúce kroky, ale svetlo stále bliká, potom by ste mali skontrolovať zásobník na kapsuly a zistiť, či sa kapsula náhodne nezablokovala. V takom prípade je potrebné bezpečne ju odstrániť a stroj by mal prestať blikať.
  • nízka hladina vody v nádrži – jedným z posledných problémov, s ktorým sa môžete u kapsulových strojov stretnúť je nedostatok vody. Ak sa nádrž na vodu vyprázdni, zariadenie nebude môcť vykonávať svoje funkcie a kontrolka začne blikať.

💡 Uvažujete nad kúpou nového kávovaru? Pozrite si naše pravidelne aktualizované rebríčky automatických, pákových alebo kapsulových kávovarov. Pre fajnšmekrov tu máme aj french pressy či moka kávovary.

 

➡️ Pákové espresso kávovary

Faktom je, že nedostatočným čistením je spôsobených viac problémov ako skutočným zlyhaním stroja, takže pákovému kávovaru môže úplne stačiť jednoduchá každodenná rutina údržby, nehovoriac o tom, že tým zachováte aj kvalitu kávy. A s čím sa ešte môžete stretnúť?

  • stroj nie je napájaný – pravdepodobne vypínač nie je v správnej pozícii. Mnoho strojov má vypínače, ktoré môžu byť na viac ako jednej pozícii. Svetlo zvyčajne signalizuje, že jednotka je aktivovaná. K vypnutiu elektriky môžu prispieť aj iné časti stroja, napríklad cievka elektroventilu. Okrem toho, mnoho modelov, má bezpečnostný vypínač, ktorý stroj vypne ak sa prehrieva.
  • stroj nevydáva kávu alebo len veľmi pomaly – káva je zomletá príliš jemne alebo natlačená príliš pevne. Skontrolujte, či nie je vypnutý prívod vody a/alebo vodný filter zablokovaný. Nie je neobvyklé ani to, že nečistoty v prívode vody zapchajú ventil, ktorý sa otvára, aby sa do stroja dostala voda. Môže to znamenať aj problém s čerpadlom – to z času na čas zlyháva. Zvyčajne to rozoznáte podľa hluku, ktorý čerpadlo vydáva. Ďalšími dôvodmi môžu byť zanesenie hlavy varnej jednotky vodným kameňom – stačí ak do kotla pustíte odvápňovací roztok, alebo zlyhanie solenoidového ventilu. Ak stlačíte tlačidlo na prípravu kávy, a budete počuť kliknutie, ale neobjaví sa žiadna voda, potom sa elektroventil neotvoril a pravdepodobne bude potrebné ho rozobrať a vyčistiť.
  • káva je vydaná veľmi rýchlo – stupeň mletia je príliš hrubý. Upravte stupeň mletia mlynčeka tak, aby zrnká kávy boli jemnejšie. Nepoužívajte odležanú a vysušenú kávu.
  • káva presakuje cez boky portafilteru a kávové zrná končia v šálke – použite kefu na vyčistenie tesnenia. Pri príprave kávy je dôležité pred vložením do stroja odstrániť všetky voľné zrnká z okraja koša, inak nebude správne tesniť. Tesnenia môžu byť aj staré a opotrebované a je potrebné ich vymeniť najmenej raz ročne. Tesnenia časom stvrdnú v dôsledku neustáleho tlaku a prevádzky pri vysokej teplote.
  • špinavá voda pod strojom – zablokovaná odtoková hadica alebo výtok z odtokovej nádrže
  • čistá voda pod strojom  – existuje množstvo rúrok, ktoré distribuujú paru a vodu po stroji – aby bolo možné zistiť, kde je problém, bude potrebné odstrániť vrchnú časť zariadenia
  • žiadna horúca voda alebo para  – nie je prevádzkový tlak. Váš prístroj nebude produkovať paru alebo horúcu vodu, kým nebude v bojleri dostatočný tlak. Ak horúca voda je ale para nie, skontrolujte, či nie je tryska zablokovaná mliekom.
  • z parnej trysky vychádza voda – kotol sa preplnil. Ak stroj nedetekuje hladinu vody v kotli, preplní sa a pretečie. Bežným problémom je hromadenie usadenín na hladinovej sonde.

Toto je len niekoľko všeobecných ukazovateľov bežných problémov espresso kávovarov. Niektoré viete vyriešiť sami, iné budú možno vyžadovať technika.

Espresso z portafiltra

Ak voda pretečie cez filter príliš rýchlo, žiada si to jemnejší stupeň mletia

 

➡️ Automatické a semi – automatické kávovary

Poruchy kávovarov, ktoré patria do tejto kategórie vás môžu zaskočiť nasledujúcimi “symptómami”:

  • čerpadlo vydáva hlasný hluk – skontrolujte, či je v nádrži voda, alebo či káva nie je príliš nahrubo zomletá.
  • parná tryska nefunguje správne  – mlieko ju môže upchávať. Odoberte ju zo stroja a odoberte a dôkladne vyčistite. Akonáhle je späť na stroji, nechajte tryskou prejsť vodu, aby ste odstránili prípadné zvyšky.
  • espresso vychádza príliš rýchlo, je vodnaté a má málo alebo žiadnu penu – káva môže byť mletá príliš hrubo, čo poskytuje vode príliš malý odpor. Voda bude pretekať medzi kávovými zrnami namiesto cez ne. Ďalším dôvodom môže byť, že káva nie je dostatočne stlačená alebo je nerovnomerne rozložená. Káva nemusí byť čerstvá. Pokúste sa ju podľa možnosti zomlieť bezprostredne pred použitím a kupujte čerstvo pražené zrná.
  • indikátor prázdnej nádrže na vodu sa rozsvieti, aj keď je nádrž na vodu plná – v zadnom rohu väčšiny nádrží na vodu je magnetický plavák, ktorý signalizuje nízku hladinu vody. Pravdepodobne bude prilepený na dne.
    Skúste ho uvoľniť. Mal by sa voľne vznášať.
  • stroj hlási, že zásobník na kávu je prázdny, aj keď nie je – kávové zrná mohli byť vystavené vlhkosti, zvyčajne po skladovaní v mrazničke alebo chladničke (pri izbovej teplote kondenzujú). Vyprázdnite zásobník a nechajte dokonale vysušiť a malo by to byť v poriadku. Ak nie, obráťte sa na servisné stredisko vášho zariadenia. A začnite uchovávať kávu v suchom a vzduchotesnom obale mimo priameho svetla a tepla (napríklad v špajzi). Niektoré stroje vás hlásia prázdny zásobník, ak veko chýba alebo nie je správne zatvorené. Veko dôkladne uzavrite a uistite sa, že správne tesní. Alebo sa v mlynčeku mohol zaseknúť cudzí predmet. Pravdepodobne ho neuvidíte, ak je to tak, takže budete musieť zavolať do servisného strediska.

Na niektoré z týchto problémov sa záruka nevzťahuje (problémy s čistením / odstraňovaním usadenín a cudzie predmety zachytené v mlynčeku nie sú kryté zárukou). Pred odoslaním na reklamáciu vylúčte čo môžete doma.

Poruchy kávovarov sa nevyhýbajú ani automatickým modelom

 

Aké poruchy kávovarov indikujú chybové kódy a hlásenia modelov obľúbených značiek?

V tejto časti vám ponúkneme podrobné vysvetlenie chybových hlásení kávovarov najpredávanejších značiek, sprevádzané návrhmi na ich odstránenie. Chybové správy sa niekedy netýkajú konkrétnej časti, ktorá je chybná, ale skôr identifikujú proces, ktorý sa nedal dokončiť. Pred určením presnej príčiny poruchy si to vyžaduje preskúmanie viacerých častí zapojených do daného procesu.

 

DeLonghi

Logo DeLonghiPred viac ako storočím začínala značka DeLonghi v talianskom meste Treviso ako dielňa náhradných dielov. Dnes je stelesním talianskeho dizajnu a dokonalého remeselného spracovania a jej výrobky získali celosvetovú reputáciu v oblasti inovácií a komunikujú kvalitu v akomkoľvek jazyku.

Doplniť nádrž na vodu

  • hladina vody v nádrži je nízka, alebo nádrž nie je správne zasunutá – doplňte vodu v nádrži, resp. skontrolujte či je zásobník na svojom mieste

Zomletá príliš jemne Nastaviť mlynček

  • stroj nemôže pripraviť kávu, pretože vo vodnom okruhu je vzduch – stlačte zodpovedajúcu ikonu a vypúšťajte vodu z výtoku, až kým nebude prietok nepretržitý a pravidelný
  • mletie je príliš jemné a káva sa vydáva príliš pomaly – Počas prevádzky mlynčeka na kávu otáčajte gombíkom na nastavenie mletia jedným kliknutím v smere hodinových ručičiek smerom k ‘7’. (Efekt je viditeľný až po príprave 2 káv). Ak je výdaj stále príliš pomalý, zopakujte postup korekcie a otáčajte gombíkom na nastavenie mletia o ďalšie kliknutie, až kým nebude káva vydávaná správne. Pokiaľ problém pretrváva, stlačiť ikonu OK a nechať tiecť vodu z adaptéra až kým nie je výdaj korektný.

Zasunúť vydávač vody

  • vydávač vody nie je vložený, alebo je vložený nesprávne – zasuňte vydávač až na doraz

Vyprázdniť nádobu na zvyšky kávy

  • nádoba na mletie je príliš plná alebo uplynulo viac ako 3 dni od poslednej prípravy kávy (táto funkcia je zodpovedná za hygienu stroja) – nádobu vyprázdnite a vyčistite. Dôležitá informácia: Pri vyberaní odkvapkávacej misky MUSÍ byť nádoba na usadeninu vyprázdnená, aj keď nie je úplne plná. Ak tak neurobíte, pri príprave ďalších káv sa môže nádoba naplniť viac, ako by sa očakávalo a stroj upchať.

Vložiť nádobu na zvyšky kávy

  • po vyčistení sa nádoba na usadeninu nevložila na miesto – otvorte servisné dvierka a vložte zásobník

Vložiť zásobník na mlieko

  • nádrž na mlieko nie je na svojom mieste – vložte nádobku na mlieko

Odvápnenie

  • stroj musí byť odvápnený – odvápňovací postup sa musí vykonať čo najskôr

Nasypať mletú kávu

  • funkcia „mletá káva“ bola zvolená bez toho, aby sa káva nasypala do zásobníka – vložte mletú kávu do zásobníka a deaktivujte funkciu mletia
  • násypka je upchatá – vyprázdnite lievik pomocou plastového noža

Znížiť dávku kávy

  • použilo sa príliš veľa kávy – vyberte jemnejšiu chuť alebo znížte množstvo predomletej kávy a potom kávu znova pripravte.

Naplniť zásobník na zrnkovú kávu

  • zásobník na kávu je prázdny – naplňte ho
  • zásobník na mletú kávu je upchatý – vyprázdnite a uvoľnite zásobník pomocou plastového noža

Zasunúť jednotku vylúhovača

  • po vyčistený nebol vylúhovač zasunutý na miesto – zasuňte vylúhovač

Zavrieť dvierka

  • servisné dvierka sú otvorené –  zavrite ich

Všeobecná výstraha!

  • vnútro spotrebiča je veľmi znečistené – dôkladne vyčistite vnútro spotrebiča. Ak sa správa zobrazuje aj po vyčistení, kontaktujte zákaznícky servis.

Použiť gombík CLEAN

  • pripravoval sa mliečny nápoj a vedenia sa musia prečistiť – stlačte tlačidlo CLEAN a podržte ho stlačené, kým sa na displeji nezobrazí indikátor priebehu

💡 Kontakt na DeLonghi servis

Poruchy kávovarov DeLonghi zvyčajne pomocou uvedenej príručky odstránite aj sami, ale môže sa stať, že je potrebná odborná pomoc. Kontakt nájdete na stránke delonghi.com/sk, kde si môžete vyhľadať najbližšie servisné stredisko v okolí, podľa vašej adresy.

 

Philips (Saeco)

Philips logo

Pred 120 rokmi spoločnosť Philips prišla na trh s jedinou žiarovkou, ktorá poskytla svetlo miliardám ľudí a odvtedy prešla naozaj dlhú cestu. Stala sa jednou z najuznávanejších značiek súčasného trhu a zárukou kvality a efektívnosti.

Chybový kód 01: Mlynček na kávu nefunguje správne

Kód E01 indikuje, že násypka na kávu je upchatá mletou kávou a blokuje mlynček. V tomto prípade postupujte nasledovne:

  • vypnite stroj a počkajte 15-20 sekúnd
  • vyberte varnú jednotku
  • otvorte veko násypky na mletú kávu a rukoväťou lyžice, alebo plastovým nožom uvoľnite uviaznutú kávu. Môže byť potrebné použiť silu. Všetku vysypanú mletú kávu povysávajte vysávačom.
  • potom priložte vysávač k otvoru násypky na kávu a zakryte násypku rukami. Alebo naopak, priložte vysávač k hornej časti a zakryte spodnú časť.
  • vložte varnú jednotku a zapnite stroj

Chybový kód 03: Varná jednotka je znečistená

Kód E03 znamená, že v sparovacej jednotke je príliš veľa nečistôt a nepracuje správne. V tomto prípade postupujte nasledovne:

  • vypnite stroj a počkajte približne 15-20 sekúnd
  • vyberte varnú jednotku tak, že stlačíte tlačidlo “PUSH” na pravej strane, jednotku uchopíte a vytiahnete smerom k sebe
  • dôkladne ju opláchnite vlažnou vodou a nechajte usušiť
  • vložte ju na miesto

Chybový kód 04: Varná jednotka nie je správne vložená

Keď sa objaví kód E04, sparovacia jednotka nie je na svojom mieste. Otvorte servisné dvierka a zatlačte varnú jednotku. Keď začujete cvaknutie, dosadla na miesto.

Chybový kód 05: Vo vodnom okruhu je vzduch

Uvoľníte ho nasledovne:

  • vypnite stroj
  • vyprázdnite nádržku na vodu a vyberte filter
  • nádržku na vodu naplňte vodou vložte na miesto
  • zapnite stroj. Keď sa zohreje, zvoľte funkciu Horúca voda a nechajte vytiecť 2-3 šálky vody.

Chybový kód 14: Kávovar je prehriaty

  • prístroj vypnite aspoň na 30 minút a nechajte vychladnúť

Chybový kód 11 alebo 19: Kávovar sa potrebuje prispôsobiť izbovej teplote

  • kávovar potrebuje čas, aby sa mohol prispôsobiť z prepravnej / vonkajšej teploty izbovej teplote. K tomuto javu častejšie dochádza v zimnom období, najmä, keď sú teplotné rozdiely výrazne vysoké – vypnite ho aspoň na 30 minút a potom zapnite.

💡 Kontakt na Philips servis

Ak sa na kávovare zobrazujú iné chybové kódy alebo uvedené postupy nevyriešia problém budete potrebovať odbornú pomoc. Zoznam autorizovaných servisných stredísk nájdete na stránke philips.sk.

 

Jura

Logo Jura

Jura, tiež známa ako Jura Elektroapparate AP, je švajčiarska spoločnosť, ktorá bola založená v roku 1931 pánom Leo Henzriohom.
Jej príbeh sa začal písať s radom výrobkov pre domácnosť, ale akonáhle sa dostala aj do sveta kávovarov, už sa neobzerala späť. Postupne ukončila výrobu väčšiny svojich ďalších produktov, aby zamerala všetku svoju inovatívnu energiu na kávovary. Jura vyrába výlučne plne a super automatické stroje. Charakterizuje ich jednoduchý, elegantný dizajn. Zaujímavosťou je, že k tejto výrobnej a distribučnej spoločnosti sa hlási aj Roger Federer.

Chybový kód 1 a 2 – Termoblok zlyhal pri dosahovaní požadovanej teploty, resp. po dosiahnutí správnej teploty

  • tepelný senzor na termobloku je poškodený – vizuálne skontrolujte koróziu snímača teploty a kontaktných kolíkov. Kontakt, ktorý sa pripája k bojleru, bude mať kávovo zafarbenú bublinu, ktorá výrazne vyčnieva z pripojenia, ak je senzor poruchový. Vymeňte snímač teploty. vizuálne skontrolujte, či nie je poškodený kábel k teplotnému senzoru alebo či nie sú kontakty poškodené. Ak je to tak, vymeňte / opravte kábel.
  • ochrana pred nadmernou teplotou je chybná alebo vybitá – vizuálne skontrolujte koróziu poistky a kontaktných kolíkov.Odporúča sa vymeniť snímač teploty a poistku.
  • termoblok je chybný – v priebehu času môže byť termoblok zanesený, čo bráni dosiahnutiu požadovanej teploty – vymeňte termoblok, snímače a poistky.

Chybový kód 3 a 4 – Termobloku pary sa nepodarilo dosiahnuť požadovanú teplotu, resp. prekročil maximálnu teplotu

  • tepelný senzor na parnom termobloku je poškodený – vizuálne skontrolujte, či nie je poškodený kábel k teplotnému senzoru alebo či nie sú kontakty poškodené. Ak je to tak, vymeňte / opravte kábel.
  • ochrana pred nadmernou teplotou je chybná alebo vybitá – vizuálne skontrolujte koróziu poistky a kontaktných kolíkov.Odporúča sa vymeniť snímač teploty a poistku.
  • termoblok pary je chybný – vymeňte termoblok, snímače a poistky.

Chybový kód 5 – Požadovaná teplota na prípravu kávy sa nedosiahla

  • termoblok je silne skorodovaný alebo zanesený vodným kameňom, čo mu bráni v dosiahnutí požadovanej teploty na prípravu kávy – vymeňte termoblok

Chybový kód 6 – Keramický ventil/distribútor vody zlyhal

  • keramický ventil sa nevedel spustiť. Tento ventil distribuuje vodu do potrubia na horúcu vodu, kávovaru a parného potrubia. V priebehu času sa ventil zanesie vodným kameňom, preto nemôže prepínať medzi vyššie uvedenými funkciami – vyčistite kontaktné kolíky, osušte ich a prípadne použite kontaktný sprej, resp. vymeňte keramický ventil.

Chybový kód 7 a 8 – Porucha keramického ventilu, enkodéra alebo varnej jednoty

  • enkodér, keramický ventil ani varnú jednotku nie je možné aktivovať – volajte servisného technika

Chybový kód 9 – Stroj sa po zapnutí správne nezohrial

  • relé na DPS môžu byť chybné
  • kontakty na vykurovacích telesách môžu byť skorodované. Vizuálne skontrolujte všetky kontakty vo vykurovacom okruhu.

Chybové kódy 10 až 14

  • volajte servisného technika

Chybový kód 15 – Krokový motor zlyhal pri inicializácii ventilačného systému

  • toto hlásenie naznačuje, že pri spustení ventilačného systému sa vyskytol problém. Krokový motor, ktorý je zodpovedný za aktiváciu ventilačného systému (vetracie otvory umiestnené v hornej časti stroja), môže byť príčinou poruchy. Aby mohol stroj pracovať, musia byť tieto vetracie otvory otvorené.

Hlásenie zásobníka na zrnkovú kávu – Dávkovanie kávy sa predčasne zastaví

  • nože mlynčeka sú opotrebované a je potrebné ich nabrúsiť. (Zvyčajne to je potrebné medzi 3 000 – 6 000 šálok).
  • vyčistite mlynček – zvyšky zrnkovej kávy sa môžu rýchlo akumulovať, čím sa znižuje účinnosť mlynčeka. Olejnaté zrnká seriózne znížia účinnosť mlynčeka; to však neznamená, že by ste ich nemali používať. Upravte nastavenie mletia na hrubšiu úroveň. Okrem toho použitie olejnatých bôbov vyžaduje odhodlanie na údržbu. Mlynček aj varnú jednotku je potrebné pravidelne čistiť, aby sa zabránilo závažným poruchám. Komponenty špinavého stroja pracujú oveľa ťažšie ako súčiastky čistého stroja.

Hlásenie o vodnom systéme – Chyba v obehu vody

  • vo vodnom obehu je únik – podľa potreby vymeňte O-krúžky a hadice.
  • vymeňte membránový regulátor (najbežnejšie). Vodné čerpadlo sa často stáva hlučnejším v dôsledku zablokovania vo vnútri membránového regulátora, čo zase zabraňuje tomu, aby požadovaný tlak na udržanie rovnomerného prietoku vody cez stroj prechádzal cez regulátor.
  • zablokovanie vo vodnom okruhu – bráni voľnému toku vody. Podľa potreby vymeňte zablokované komponenty (ventily / konektory / rúrky / hadice).
  • možno bude potrebné vyčistiť alebo vymeniť prietokomer – otvorte hornú časť prietokomeru otáčaním proti smeru hodinových ručičiek, aby ste vyčistili vnútro.
  • solenoidový ventil môže byť upchatý vodným kameňom – ak solenoidový ventil spája tlakové hadice pomocou Legrisovho konektora, potom je možné ich odstrániť a vyčistiť alebo vymeniť. Ak ich spája pomocou sponiek, je potrebné vymeniť celý ventil.

💡 Kontakt na Jura servis Ak váš kávovar hlási poruchu, ktorá si vyžaduje pomoc servisného technika, kontakt na zákaznícku podporu nájdete na stránke sk.jura.com.

 

Gaggia

Gaggia logo

Gaggia je talianska spoločnosť založená v roku 1947. Špecializuje sa na výrobu kávovarov. Vlastní ju spoločnosť Saeco (ktorú kúpil Royal Phillips Electronics v roku 2009), ale má samostatnú líniu kávovarov a kaviarenských doplnkov. Príbeh hovorí, že Achielle Gaggia je zodpovedný za patentovanie originálneho espresso stroja v roku 1938, čoho výsledkom je, že Gaggia zásadne zmenila svet espressa a jej stroje sa pýšia prestížou spojenou s dokonalou krémovou penou.

Chybový kód 01 – Mlynček je zablokovaný

  • mlynček je upchatý zrnkami, alebo zvyškami kávy – Odstráňte kávu z mlynčeka. Zvoľte najhrubší stupeň mletia. Na dokonalé vyčistenie mlynčeka použite vysávač.. Najmä v časti sklzu, kde sa zrnká dostávajú do vnútra stroja. Dajte kávu späť do zariadenia. Musí byť suchá. Otestujte stroj, aby ste zistili, či dokáže úspešne pripraviť espresso. Ak áno, spustite na tomto hrubom nastavení 2-3 ďalšie šálky. aby ste si mohli byť istí, že systém neobsahuje staré kávové usadeniny. Akonáhle je stroj na tomto nastavení funkčný, môžete začať upravovať mletie podľa vašich preferencií.

Chybové kódy 03 alebo 04 – Problém vo varnej skupine

  • ak stroj zistí, že motor varnej jednotky sa príliš namáha, zabudovaná poistka zabráni samovoľnému poškodeniu varnej jednotky; stroj prestane pracovať a zobrazí chybu. Tento problém sa zvyčajne vyrieši bežnou údržbou. Najskôr reštartujte zariadenie, aby sa odstránilo chybové hlásenie a varnú jednotku vyberte.  Ak sa nevyberá ľahko, nevyťahujte ju nasilu. Je zaseknutá v pracovnej polohe a bude potrebné ju správne resetovať. Ak sa varná jednotka nevráti do pôvodnej polohy, motor, ktorý manipuluje s varnou jednotkou, sa môže poškodiť a stroj môže vyžadovať opravu. Ak sa varná jednotka dá ľahko vybrať, opláchnite ju studenou vodou a nechajte ju vyschnúť. Znovu vložte varnú jednotku do zariadenia a skúste uvariť kávu.

Chybový kód 5 – Problém vo vodnom okruhu

  • vo vodnom okruhu je vzduch – odoberte a následne vráťte späť do stroja vodnú nádrž. Uistite sa, že vkladáte nádrž správne. Skontrolujte, či je miesto pre nádrž čisté. Ak používate filter INTENZA +, vytiahnite ho z vodnej nádrže a zatraste ním pre odstránenie vzduchu z filtra. Potom vráťte filter späť do vodnej nádrže.

Chybový kód 14 – Stroj je prehriaty

  • vypnite stroj aspoň na 30 minút

💡 Kontakt na Gaggia servis

Profesionálnu opravu a servis kávovarov značky Gaggia spolu s originálnymi náhradnými dielmi vám poskytne tím Fixservisu, so servisnou centrálou v Bratislave. 

 

KRUPS

Logo Krups

Rodinný podnik sa 110 rokov spájal výlučne s výrobou váh vyrábanými pod značkou „Krups Ideal“ – vysoko kvalitných prístrojov pre súkromných zákazníkov a maloobchodníkov. Výrobu prvých elektrických mlynčekov na kávu spustil v roku 1956. V súčasnosti  je členom Groupe SEB a pôsobí v takmer 150 krajinách na piatich svetadieloch. Vďaka rozmanitej ponuke výrobkov sa teší naozaj silnej pozícii.

Chybový kód 2 – Distribútor nefunguje

  • odporúča sa výmena distribútora

Chybový kód 5 – Zablokovaný vodný okruh (vodomer, čerpadlo, rozvádzač, motor rozvádzača, mikrospínač)

  • kontaktujte zákaznícky servis

Chybový kód 6 – Únik vody

  • odporúčaná výmena distribútora
  • kontaktujte zákaznícky servis

Chybový kód 7 – Zablokovaný mlynček na kávu

  • pokúste sa mlynček na kávu vyčistiť, pokiaľ to nepomôže kontaktujte servisné stredisko

💡 Kontakt na Krups servis Autorizovaný servis Krups podľa lokality vášho bydliska môžete vyhľadať na stránke krups.sk.


Ako sa vám páčil článok?
Autor článku
Avatar

Rada cestujem, mám rada ľudí a život, ktorý by sme si už bez rôznych pomocníkov do kuchyne alebo domácnosti ani nevedeli predstaviť. Niekedy sa však strácame v bludisku nespočetných možností, ktoré nám moderné technológie ponúkajú. Dúfam, že aj moje články vám trocha pomôžu v orientácii a aj vďaka nim sa rozhodnete vždy správne.

Komentáre
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.